Czym jest Inbound Marketing?
13 kwietnia 2015Określenie Inbound Marketing będzie odnosić się do działań, które mają sprawić, że potencjalni klienci sami będą szukać oferty, którą możemy zaproponować. Idee takie łączą w sobie takie elementy marketingu, które oczywiście mają angażować klientów i zwiększać ich zainteresowanie daną markę. Obecnie jako filary Inbound Marketing określa się statystyki strony, związanie z marką, konwersję i mierzenie efektywności.
Statystyki strony
To pierwszy filar jeśli chodzi o Inbound Marketing, jednocześnie jest on bardzo dużą przeszkodą. Większość firm nie ma bowiem pojęcia jak efektywnie budować odwiedziny na swojej stronie. Aby to osiągać korzystamy najczęściej z tego co robi konkurencja. Przede wszystkim trzeba zacząć od atrakcyjnego wyglądu strony. Treści muszą być aktualne i budzić zainteresowanie. Warto prezentować się na blogu oraz w ramach mediów społecznościowych. Warto również zdecydować na działania podejmowane w ramach conent marketingu.
Przywiązanie do marki
Gdy już wie się jak budować odwiedziny na swojej stronie trzeba stworzyć taką formę, dzięki której klienci będą w stanie przeobrazić się w ramach klientów lojalnych wobec marki. Aby udało się to osiągnąć trzeba między innymi przygotować interaktywne treści na stronę i oferować produkty, które będą korzystne dla klientów. Przez takie działania można oczywiście przypadkowy internauta, który trafi na naszą stronę ma stawać się naszym stałym klientem.
Konwersja
Trzecia kwestia to przeobrażanie klienta, który pojawia się na stronie w stałego klienta. Ważne jest między innymi to jaki jest pierwszy kontakt klienta z firmą a przede wszystkim z jego stroną internetową. Najważniejsze, by przygotować ją w taki sposób, by dawała jakąś wartość dla firmy a także by miała w sobie skuteczne Call to Action.
Mierzenie efektywności
Aby udało się budować liczbę stałych klientów trzeba przede wszystkim zrozumieć jakie działania są w marketingu najbardziej skuteczne i będą przynosić najlepsze efekty w połączeniu z konkretnymi usługami i produktami. Przez taką wiedzę będziemy w stanie stworzyć lepiej przygotowane kampanie reklamowe, które charakteryzować się będą skutecznością. .