Kampania Adwords
13 kwietnia 2015Dla osób, które chciałyby bardzo szybko i skutecznie promować swoją markę wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie AdWords. Jest to opcja doskonała, która ma charakter linków sponsorowanych. W ramach AdWords mamy:
- kampanię tekstową
- kampanie bannerową
- kampanie remarketingową
- kampanie Google Listing Ads
Do swojego biznesu trzeba w odpowiedni sposób dopasować możliwie najlepszą kampanię:
- Kampania tekstowa będzie polegać na wyświetlaniu reklam tekstowych z ofertą w ramach wyszukiwarki Google oraz na stronach partnerów dla Google
- Kampania bannerowa opiera się o grafikę i reklamę animowaną. Nie są wyświetlane w wyszukiwarce, ale w ramach witryn partnerskich, które współpracują z kampaniami reklam graficznych
- Kampania remarketingowa daje możliwość dotarcia do użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową i następnie kieruje się do nich reklamy w wyszukiwarce i na stronach partnerów z podobną treścią
- Kampania Google Listing Ads - to na naszym rynku dość nowa forma, w ramach której można reklamować na stronie Google produkty ze swojego sklepu. W wynikach wyszukiwania na stronie Google w specjalnych boxach reklamowych pojawiać się będą zdjęcia i linki do sprzedawanych przez sklep internetowy produktów.
Oczywiście w ramach AdWords płacimy jedynie za takie sytuacje, w których ktoś klika w naszą reklamę. Zazwyczaj w reklamę klikają osoby, które rzeczywiście są zainteresowaną daną ofertą. Jednocześnie jest to bardzo elastyczne rozwiązanie, w którym sami możemy określać dzienny budżet i jeśli takowy zostanie przekroczony tego dnia reklama nie będzie już wyświetlana. Następnie w kolejnym dniu zostanie ona wznowiona. W przypadku AdWords mamy bardzo dokładnie badane wszystkie prowadzone kampanie i użyte słowa kluczowe. Dodatkowo porównuje się te elementy ze stronami docelowymi i dzięki temu można osiągnąć odpowiedni wynik. Płacimy za reklamę mniej ale w wynikach możemy wyświetlać się wyżej.
W ramach AdWords najważniejsza będzie więc jakość, tak by każdy użytkownik jak najszybciej znalazł to co jego interesuje. W ten sposób staje się on jednym z najlepszych systemów marketingowych na rynku Trafność W ramach AdWords można również tworzyć takie reklamy, które widoczne będą jedynie dla osób, które mogą być zainteresowane tym co mamy do zaoferowania. Sami wybieramy słowa kluczowe, które powinny pasować do naszej oferty. Trzeba skutecznie przygotować reklamy, tak by udało się ostatecznie przyciągnąć jak największą grupę docelową. Największą zaletą będzie jednak szybkość takiej kampanii. Pierwsze kliknięcia mogą pojawić się już po kilku godzinach od momentu, gdy kampania została rozpoczęta.