Jak realizować swoją reklamę?
13 kwietnia 2015Zastanawiając się nad tym jak wygenerować ruch na swojej stronie internetowej trzeba między innymi zająć się odpowiednim budżetem, który pozwoli realizować swoje działania. Niekiedy jednak mamy mało pieniędzy a oczekujemy efektów jak za miliony. Na początku trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czym jest konwersja. Nie musi to być jedynie transakcja o charakterze gotówkowym. Ważne są również pozostawione na stronie kontakty, dane użytkowników czy telefony. Z poziomu konta Analytics bądź też w ramach konta AdWords można w sposób skuteczny przeprowadzić konwersje i ustalić jej wartość. Chodzi o to, by przeliczać rentowność swoich działań i kreować je w taki sposób, że ostatecznie będą przynosić maksymalne efekty.
Najważniejsze będzie wybranie formatów reklamowych. Musimy na początku sprawdzić jak na tym polu działa między innymi konkurencja. W każdej branży mamy swoje specyficzne zachowania i dlatego nie można z góry zakładać, że dane działanie przynosić będzie takie efekty na jakich nam zależy. Oczywiście trzeba do tego podchodzić w sposób jak najbardziej racjonalny. Nie warto od razu korzystać ze wszystkich form. Zacząć warto od reklamy tekstowej, która jest podstawową formą jeśli chodzi o AdWords. Gdy to nie będzie nas zadowalało i konwersja będzie za niska można myśleć o innych formach. Dalej można wybierać reklamy graficzne, remarketing a nawet kampanie produktowe. Cały czas jednak warto brać pod uwagę wysokość budżetu, by narzędzia dopasować do nakładów finansowych i ostatecznie osiągnąć jak najlepsze efekty działań. Można oczywiście ustalać dzienne budżety w sposób dowolny, tak by wszystko pasowało do naszych możliwości.
Zasadniczo trzeba oczywiście brać pod uwagę ustalenie budżetu miesięcznego. Cały ten budżet dzielimy przez 30,4 i otrzymamy możliwie najlepiej ustaloną stawkę dzienną. Jeśli chodzi o istotne kwestie i narzędzia, które są dla nas dostępne można w tym miejscu wspomnieć między innymi planner słów kluczowych, który funkcjonuje w ramach konta AdWords i dzięki niemu można zbadać estymację ruchu, wyświetlenia a także koszy kliknięć. Można oczywiście także skorzystać z zewnętrznych narzędzi do planowania słów kluczowych. Najlepiej jednak przeprowadzić test kampanii, którą przygotowaliśmy przez parę godzin czy dni. Wtedy będziemy mogli ocenić jak to wszystko działa. Określi się stawki CPC, które będzie można dopisać do swoich słów kluczowych a także będzie można wszystko porównać z konkurencją przez specjalne statystki. Dzięki temu uda się Wam skutecznie ustalić listę słów kluczowych.